fbpx

obchod

Obchodní vzdělání

Obchodní akademie VIII: Pár otázek na závěr

V minulých dílech Obchodní akademie zaznělo, že svět obchodu je opředen mnoha mýty a představami. Některé jsem se pokusil vyvrátit a případně nahradit konkrétními doporučeními, která by vám měla pomoci k rychlejšímu uzavírání profitabilnějších obchodů. Pokud jste četli pozorně, již víte, že...
Uzavírání obchodu není jen tak

Obchodní akademie VII: Uzavření obchodu

Zdánlivě jednoduchá záležitost: Vše je připraveno, domluveno, smlouvy jsou vytištěné a nezbývá nic jiného než je podepsat. Obchod zdánlivě uzavřen. Zákazník se však stále nemá k tomu, aby vás potěšil svým podpisem? Nebo jste se domluvili na termínu podpisu, napětí...
Obchodníci, kteří přípravu zanedbali nebo mají při prodeji černé svědomí, často námitky vnímají jako velmi negativní.

Obchodní akademie VI: Námitky

Námitky jsou přirozenou součástí obchodního jednání. Připravení obchodníci s čistým svědomím je vnímají jako pozitivní signál pro sdílení více informací. Obchodníci, kteří přípravu zanedbali nebo mají při prodeji černé svědomí, často námitky vnímají jako velmi negativní. O tomto tématu toho bylo napsáno mnoho a věřím,...
Nejtěžší na obchodním jednání je vyjednávat o ceně? Nebo ne?

Obchodní akademie V: Vyjednávání o ceně

Ačkoliv je vyjednávání o ceně nedílnou součástí obchodu, mnoho obchodníků považuje tuto disciplínu za „nutné zlo“. Vnímají totiž (často podvědomě) zásadní potíž v tom, že zatímco teorie radí vyjednávat stylem „win-win“, v praxi chce obchodník a zákazník zcela odlišnou věc. Zjednodušeně řečeno, zákazník chce nakoupit...

Obchodní akademie IV: Vlastní jednání

V minulém díle jsme se zabývali tím, jak vhodně představit firmu, ale také vás. Pokud vše proběhlo k vaší spokojenosti, je čas pustit se do dalších fází obchodního rozhovoru. Ve své praxi se velmi často setkávám s obchodníky, kteří ihned po krátkém...

Obchodní akademie III: Představování

Jste největší a nejprestižnější, máte nejširší portfolio. Zastupujete stabilní firmu s referencemi, prokazatelnými výsledky a tradicí, pobočkami po celé sluneční soustavě a závratnými obraty. Nebo v malé, ale zato kreativní, dynamické a flexibilní firmě, plné opravdových nadšenců a profesionálů ochotných pro zákazníka udělat cokoliv. Opravdu věříte, že...

Obchodní akademie II: Příprava

Také rádi před svými zákazníky mluvíte o firemních hodnotách? O tom, že právě vaše firma je úplně jiná, vyznává poctivost, slušnost, důslednost, profesionalitu a další hodnoty? O tom, že si svých zákazníků velmi vážíte? Že je pro vás vaše spolupráce...

Obchodní akademie I: Osobní záležitost

Svět obchodu je opředen mnoha mýty a představami, jež nešíří pouze laikové, kteří mají s obchodním světem jen málo společného, ale i obchodníci v branži považovaní za profesionály. Pokud přijmeme fakt, že obchod je řemeslo, které má svoji minulost, současnost...

Chcete dostávat měsíční přehled toho nejzajímavějšího z ICT Blogu?